Kutsumanimi: Ludde
Koko nimi: Ludde Ludvig
Virallinen nimi: ei tietoa, että onko hänellä joskus ollut paperit..
Rotu: kääpiöluppa
Sukupuoli: uros, ei ole kastroitu
Väri: sininen
Syntynyt: vuonna 2008
Kasvattaja: ei ole varmaa, että onko kani kasvattajalta lähtöisin..
Luonne & Historiaa: Ludde on mitä kiltein, suloisin ja hellyyttävin kani poitsu. hän tulee heti häkin ovelle, kun joku tulee lähelle.. puskee ja nuohoaa kaikki ja kaiken

Ludde rakastaa silityksiä ja rapsutuksia, hellimistä ylipäätään.. ei ole koskaan osoittanut agressiivisuutta ketään kohtaan, pusuttelee monesti häkin kaltereiden läpi toista kissaanikin, joka hänkin on väriltään sininen! kisut on opetettu olemaan ihan hyvää pataa kanejen kanssa ja siksi Harmonie kisu nuolee hellästi takaisin. Ludde on hyvin reipas saatuaan totutella uusiin asioihin ja paikkoihin hetken aikaa, mutta joskus jokin saattaa aluksi jännätä niin paljon, että on parempi vain maastoutua makaamaan aivan letun litteäksi ja odottaa hetki jähmettyneenä kuin patsas.. siitä lempinimi Luuska... kyllä siinä tosin hetki meni, että Luddesta näinkin rohkea ja hellyyttä halajava kani kehkeytyi. Ludde kun on lähtösin hieman epämääräisistä oloista, venäläiseltä naikkoselta, jonka kani tietous näytti olevan hieman suppea, mutta taskurahan himo hieman suurempi.. "kani maksaa 20e, otatko vai et?" olin hieman yllättynyt, sillä netissä ollut kani ilmoitus vaikutti ihan asialliselta, mutta sen ilmoituksen kuvassa ollut kani oli kyllä ihan eri kani.. ei pienestä täysin valkoisesta lupasta päivässä, eikä parissa.. vuoden ikäistä sinistä luppaa kasva... mutta niin Ludde osittain säälistäkin, mutta pääasiassa rakkaudesta ensisilmäyksellä muutti meille ja pois en antaisi koskaan vaikka maksettaisi.. niin hurmaava kani alunperin säikystä, pakoon pinkovasta ja arasta kanista tuli

enää Ludden hämärästä ja epämääräisestä ensimmäisestä elinvuodesta muistuttaa kanin jatkuva ruoan ja veden ahmiminen. (liekkö ollut ravinto edellisessä kodissa aika niukalla..) ruoan laadusta riippumatta kaikki katoaa kupista hetkessä viimeistä murua myöten, myös heinää ja vettä kuluu verraten paljon enemmän, kuin toisella kanillani.. yksi asia on kyllä, mistä Ludde ei oikein pidä ja sitten tulee paniikki, nimittäin nostaminen. laittaisin sen kuitenkin vain sen piikkiin, ettei kania oltu hänen edellisessä kodissaan lainkaan käsitelty, nosteltu ja totutettu niihin.. pakkohan kania on joskus nostaa ja kantaa, tietty mukavempaahan se olisi jos kani ei kaikin voimin potkisi vastaan, mutta näin se vaan menee. täytyy vain olla tarkempi ja pitää lujempaa kiinni, ettei satu vahinkoa ja kani hyppää korkealta ja satuta itseään. syliin Ludde kuitenkin monesti vapaana ollessaan itse tulee ja muutenkin pitää jaloittelusta, ihmis- sekä eläin seurasta

Ludu on myös taitava, vessalaatikossa käynti alkoi häneltä sujua heti ensimmäisestä päivästä lähtien ja hän myös osaa ilmoittaa jos palvelu ei pelaa, eli juomapullo alkaa näyttää tyhjältä... Ludde on ensimmäinen kanini ja siksi hyvin rakas sellainen

Kutsumanimi: Viivi
Koko nimi: Viivi Wonderful Life
Virallinen nimi: Olipakerran Uldine
Rotu: kääpiöluppa
Sukupuoli: naaras, ei ole steriloitu
Väri: isabella
Syntynyt: 11.10.2005
Kasvattaja: Sirpa Palomäki
Luonne & Historiaa: Viivi on kani, jolla on paljon omia mielipiteitä ja hän myös jakaa ne mielellään muiden kanssa. jos jokin ei huvita, niin ei sitten huvita pätkääkään.. sen Viivi ilmoittaa murahtamalla tai kurahtamalla. muutaman kerran on neiti kynnetkin ojossa kohti kättä tullut, jos hetki on ollut hänen omasta mielestään jotenkin epäsopiva. normaalisti kyllä antaa ihan käsitellä ja nostaa hienosti, mutta me naiset tunnetusti olemme joskus vähän oikukkaita... saman huomaa ruokinnassakin, Viiville maistuu kyllä ne herkut siemen/pelletti seoksista, mutta muu saattaa jäädä pariksikin päiväksi kuppiin lojumaan.. on kuitenkin myös paljon asioita, joista Viivi pitää. Viivi rakastaa olla vapaana, mikä onkin hyvä sillä hän ei ole ihan sieltä "kääpiö"luppien pienimmästä päästä..

hän myös tykkää sutata ja sotkea häkkinsä hyrskyn myrskyn, mutta käy kuitenkin vessalaatikolla ihan kiitettävästi.. (ostettiin Viiville vähän aikaa sitten ihan sellanen kissojen korkeareunainen avomalli

) Viivi hurmasi minut kertaheitolla leppoisuudellaan ja rennolla asenteellaan, jonka jälkeen en epäröinyt hetkeäkään pitää neitiä itselläni. Viivi tuli minulle aika sattumalta, kun olin eläinlääkäriasemalla tekemässä pitkää päivää. muutama päivä aiemmin oli joku asiakas joko käynyt asemallamme tai soitellut, että voisiko meille tuoda lopetettavaksi 5 vuotiaan terveen kanin. eläinlääkäriasemallamme kun ei terveitä eläimiä omistajien pyynnöistä noin vain lopetella, niin heille luvattiin, että kyselemme asiakkailtamme, josko joku olisi kiinnostunut kanista ja voisi tarjota sille kodin.. yksi asiakkaamme innostui ja oli käynyt Viiviä katsomassa, mutta into olikin jotenkin yllättäen paikanpäällä laantunut ja he olivat ilmottaneet etteivät ota kania. kun sain tietää asiasta ja siitä, että kanin omistajat olivat jo useampaan kertaan muutaman päivän sisään ottaneet yhteyttä eläinlääkäriasemallemme (jo hieman kärttyisinä...) päätin ottaa puhelun heille. sovimme, että he tuovat kanin eläinlääkäriimme ennen ilta kahdeksaa. niin he toivat ja yllätykseksemme häkkeineen, ruokineen ja muiden kamppeiden kera..! lähtiessään ilman kania pois, nainen vielä huikkasi "takaisin en sitä ota!".. sanoin, että siitä ei ole pelkoa. sillä otan kanin itselleni kotiin, eikä siltä kukaan vielä elämää riistä. siksi Viivin kutsumanimeä jatkettiin sanoilla "Wonderful Life". jos Viivuska ei olisi hurmannut minua niin täysin, olisin tietenkin etsinyt sille itse hyvän kodin loppuelämäkseen. Vivve jäi minulle kotiin ja rakas on

Näiden kahden kanin lisäksi minulla on tällä hetkellä kaksi kissaa, kolme kesyrottaa ja kolme hamsteria

<3