Käyttäjätiedot
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
Jäikö
aktivointi sähköposti
saamatta?
Syyskuu 07, 2010, 04:47:43
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Statistiikka
157674
viestiä
4783
aihetta kirjoittanut
2487
jäsentä
Uusin jäsen:
Tiina-Mari
Haku:
Tarkempi haku
puput.net
Pupula
Yleistä
(Valvojat:
Sonja
,
cinay^
,
Mirtsu
,
H@nnele
,
Nimenion
)
Arka kani kesyksi!
Sivuja:
1
2
[
3
]
4
5
« edellinen
seuraava »
Kirjoittaja
Aihe: Arka kani kesyksi! (Luettu 33975 kertaa)
::Nici::
Vieras
Re: Arka kani kesyksi!
«
Vastaus #50 :
Elokuu 12, 2005, 18:15:33 »
mul on yks 2 vuotias tyttö kani joka ei tykkää muista kaneista. sitten se murisee jos laitan käteni häkkiin ja yrittää näykkiä
tallennettu
Misbelif
Aktiivi
Poissa
Sukupuoli:
Luppamies.
«
Vastaus #51 :
Elokuu 24, 2005, 17:01:28 »
Helppiä tarvitaan! 2 vk sitten saapui taloon 3kk kaninaaras, ja nyt on alkanut reviirinpuolustus. Miten siis saada kani lopettamaan hyökkäily ja pureminen? Mikä tapa olisi oikea? Nostaa kani aina ilmaan kun se hyökkää? Tönäistä pois tieltä? Jos joku olisi niin ihana ja laittaisi kunnon ohjeet millä aloittaa ja millä lopettaa. Minä kun olen vasta-alkaja näissä jutuissa. Tai sitten linkkejä muihin samantapaisiin keskusteluihin. Tänke!
tallennettu
♀ Fiina, leijona, 5/05-9/08
♂ Felix, lupparisteytys, 5/05
♀ Penni, risteytys, 9/05
♂ Hoppa, risteytys, 6/07
♀ Jeni, belgianjätti, 7/08
♀ Piipi, leijonaristeytys, 11/08
♀ Ööni, risteytys, 7/09
~Luppa~
Vieras
«
Vastaus #52 :
Elokuu 25, 2005, 20:23:45 »
Meijän kania ei oltu pidetty ikinä sylis tai silitetty tai mitään ennen kun me ostettiin se. Se oli aluks toosi säikky ja vihanen, sillä oli ikää 1 vuos. Se vaan muris ja raapi ja puri
. Me kuitenkin haluttiin pitää se, vaikka kun yleensä me vaan vuokrataan kesäks kani, koska mulla on eläinallergia
. Mutta nii me pidettiin se ja yritettiin kaikin tavoin voittaa sen luottamus, ja niin se lopulta oli ihan käsikesy!
Nykyään ei pysty elää ilman seuraa, vaikka vuos sitten kyhjotti vessalaatikos mököttämässä. Haluisin toisenkin kanin, Lupalla (mun kanilla) on hieman yksinäistä... ja ehkä ostetaankin!
tallennettu
-Kookos-
Vieras
«
Vastaus #53 :
Elokuu 26, 2005, 19:35:15 »
Lainaus käyttäjältä: -Kookos- - Kesäkuu 04, 2005, 20:06:20
Nyt me ollaan tilattu eläinlääkäriltä aika, jollon Bobo steriloidaan. Toivottavasti auttaa!
Tämä saattaa auttaa, mikäli kyse ei ole stressistä.
Lainaus
Hih! kyllä sterilointi autto. nyt pupsi on utelias eikä lainkaas sellanen niin kun ennen. Jänö laihtu hirveesti, kun se leikattiin, mutta asiat on taas hyvin
(Bobo kaipasikin jotain panopudotusta, sellanen rasvapallo kun se onkin
)
Mutta nyt ajan myötä on ilmeentyny uus ongelma;
Pupsit on kyl tosi uteliaita ja tunnistaa oven äänen. kun avaan oven ne säntää jalkoihin pyörimään ja tuuppimaan kuonolla. oon kyl yrittäny kesyttää jänöjä kesyimmiks sillee, et istun lattialle ja antanu mysliä kädestä. onnistui, mutta jänöt ei oo sen kesympii. ne tulee kyl viereen ja nuuhkii mut sit ku niitä koskettaa, molemmat pinkasee juoksuun. (muttei sentään tömistele jaloillaan
)
Ja eli koska nyt noi kanit on saanu olla mun huoneessa vapaana 24/7 ei sitä häkki.-tempausta oikein voi tehä. + ei sitä muutenkaa, en mahu hkkiin sisälle
Joten nyt tarttisin kipeesti neuvoja.
tallennettu
Tryffeli
Vieras
«
Vastaus #54 :
Elokuu 28, 2005, 13:59:05 »
Mun arka ja pelokas(mutta utealias) kanini täyttää tammikuun 10 päivä 2 vuotta. Mitä luulette, saisinkos sen vielä kesyksi? Tai edes kesyymmäksi?
tallennettu
Lumi
Aktiivi
Poissa
Sukupuoli:
Sade
«
Vastaus #55 :
Elokuu 30, 2005, 10:02:42 »
Luinpas tämän keskustelun juuri sopivaan aikaan! Ja sain kyllä tosi hyviä vinkkejä, koska nämä kaksi kania ovat ensimmäiset kanini. Toinen näistä kaneista on hyvin arka ja nyt tiedän miten sen kanssa pitää toimia. Kärsivällisyyden olen kyllä jo huomannut. Kanit ovat neljä kuukautta ja vasta pari viikkoa ollut meillä ja on kyllä se arempikin tullut rohkeammaksi. Syliin eivät ole kumpikaan vielä kauheasti tullut, mutta kyllä se siitä
Väkisin niitä en halua ottaa, kyllä sen huomaa milloin ne sitä haluaa. Eläinkaupasta nämäkin ovat ostettuja, joten ehkä siinä on syy kun eivät siellä varmasti ole tottuneet kauheaan käsittelyyn. Vapaana olosta kuitenkin molemmat tykkäävät. Vapaana ollessaan ei kauheasti tykkää jos liikkuu tai tekee jotain, mutta jos ne ovat häkissä, niin silloin saa tehdä mitä vain jos toimii rauhallisesti ja ei päästä kauheasti mitään kovia ääniä. Tietokoneen hurinaankin ne ovat jo tottuneet vaikka sitäkin ne aluksi pelkäsivät, sitten totuttelin ne siihen pikku hiljaa. Mutta hiljaa hyvää tulee.
tallennettu
Leijonaharjas
♥ n. Lumi
15.05.2005
Leijonanharjas
♥ u. Usva
04.09.2005
Kääpiöluppa
♥ n. Sade
1.12.2007
sun-
Vieras
«
Vastaus #56 :
Syyskuu 06, 2005, 19:10:30 »
Ihana lukee täältä näitä onnistumisia.((:
Toivottavasti kun saan kanin ((jos JOS saan)) siitäkin tulisi kesy ja ihana.<3 Nyt on ainakin ohjeet kesyttämiseen.
tallennettu
vili
Tulokas
Poissa
Sukupuoli:
pupumaista elämää
«
Vastaus #57 :
Syyskuu 13, 2005, 07:13:16 »
mullakin on arka uros kani joka on jo 3 vuotta. Arka varmaan sen takia kun on asunut ulkohäkissä koko pienen elämänsä, nyt sitten tuli meille ja on yritetty kesyttää välillä antaa silittää ,mutta välillä saa kauhean hepulin ja pelottaa että vielä loukkaa itsensä. Sitten kun on vielä naaras kani ja on yritetty tutustuttaa toisiinsa pikku hiljaa Roope on leikattu ja vielä olisi 2 viikkoa varoaikaa jäljellä. Kuinkahan yhteiselo tulee sujumaan? Olen välillä piänyt niitä toistensa reviirillä että hajut sekottuisi. pidetään peukkuja että onnistuu
tallennettu
Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa!
netu
Vieras
«
Vastaus #58 :
Lokakuu 23, 2005, 10:43:16 »
Kun Vuokko ja Lilja meille saapuivat elokuun lopussa olivat todella arkoja! Tuo kyllä auttoi nyt ovat kesympiä huomattavasti
tallennettu
pupu_aija
Tulokas
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #59 :
Lokakuu 23, 2005, 11:50:00 »
meidän on arkoja kans.. häkkiä ei oo muuten kuulosti tosi hyvältä ja järkevältä tavalta!!! meillä oli syy just toi: kanilla saattaa olla traumaattisia kokemuksia aikasemmasta asuinpaikastaan. mut mun on tottunu ihan rauhallisella käsittelyllä ja kärsivällisyydellä. nyt on menny melkeen 7kk mut vielä on vähän arkuutta, enää ei tuhista purra eikä säntäillä koko aikaa
pennut on 5vk ja jo tottuneet ihmiseen tai oikeeestaan vaan muhun mut sylist ei vielä välit paitsi rapsuttelust ja nukkumisest sylis kun on pehmeet ja lämmint
tallennettu
Kotisivut, joista saa mieluusti antaa palautetta!
http://luonnonpuolesta.tripod.com
kanikani
Vieras
«
Vastaus #60 :
Helmikuu 07, 2006, 16:57:12 »
Jatkanpa tänne vanhan aiheen perään, eli.. Meillä on kaksi tyttöhermeliiniä, n. 10 viikkosia. Ovat olleet meillä pari viikkoa. Olen niitä koittanut kesyttää. Häkissä antavat silittää, mutta häkin ulkopuolella eivät tykkää silityksestä, ruokaa kyllä ottavat kädestä. Syliin olen ottanut pari kertaa, mutta puput räpistelevät hurjasti ja tuntuvat olevan peloissaan. Pitäisikö pupuja totuttaa nyt pieninä sylissä pitoon ja kynsien leikkuuseen ja ottaa vähän väkisin syliin? Toisaalta myös sanotaan, ettei pupua saisi pakottaa mihinkään..
tallennettu
Kolmiosalmiakki
Aktiivi
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #61 :
Helmikuu 07, 2006, 17:18:38 »
Kannatan tässäkin asiassa sitä kultaista keskitietä
. Pitää olla kärsivällinen, mutta silti käsitellä välillä myös puolipakolla. Jokainen kani ja omistaja ovat kumminkin yksilöitä.
Tässä kolme tapaa kesyttää kani, valitkoon jokainen niistä sopivimman:
Täysin kanin ehdolla.
Pakko totutus.
Kultainen keskitie.
Täysin kanin ehdoilla tekniikalla menee paljon aikaa, ja kanin elinikä saattaa loppua kesken, mutta tulokset ovat ainakin aitoja ja ystävyys syvää sen muodostuttua.
Pakko totutuksella saa ehkä toimivimman kanin, mutta onko se ystävyyttä? Kyllä kani kuin kani oppii käsiteltäväksi, ainakin jos pelkää sitä kuollakseen.
Kultaista keskitietä kannatan itse
... Kyllä jokainen ihminen vaistojensa varassa tajuaa milloin kani pelkää niin paljon ettei opi ainakaan mitään positiivista. Jos eläin tai ihminen on päässyt tietyn kauhu asteen kauheammalle puolelle, ei se enään opi mitään.
Vitsit, tää on sekava...
tallennettu
Kasvatuksessa kääpiöluppia värissä luonnonharmaa ja ranskanluppia väreissä valkoinen ps ja sininen
-Kani_Fani-
Addikti
Poissa
Sukupuoli:
Niksu.<3
«
Vastaus #62 :
Helmikuu 07, 2006, 17:29:04 »
Meillä opittiin jo viikossa!!
Ensimmäiseksi me annettiin olla kanin rauhassa eka päivä, ja tokana päivänä alettiin koskea siihen, yms. Joka kerta puhuttiin rauhallisella äänellä.
Noh, kolmantena-neljäntenä päivänä nostettiin se syliin ja annettiin olla vähänaikaa vapaana, ja häkkiin lepäämään rauhassa.
Vähitellen alettiin nostamaan Niksua, ja viikossa tottu jo todella hyvin.
tallennettu
Parempaa ei löydä.
Enna Anastasia "Enna" - leijonanharjas.
Arella's Dooming Donald "Eetu" - kääpiöluppa.
<3
//
Haaveissa Suurihopea.
//
OmPPu91
Aktiivi
Poissa
Sukupuoli:
© Ellli
«
Vastaus #63 :
Helmikuu 07, 2006, 17:32:48 »
Lainaus käyttäjältä: -Kani_Fani- - Helmikuu 07, 2006, 17:29:04
Meillä opittiin jo viikossa!!
Jokainen kani on erilainen. Joten et voi olettaa, että kaikki kanit kesyyntyvät viikossa
Yleensä myös paikka vaikuttaa siihen, millainen kani on, ja miten helposti se tottuu uusiin omistajiin.
tallennettu
n. ELU-07 Taotaon Come My Lady, kääpiöluppa, synt. 14.9.2005
n. Serenity Lynn, kääpiöluppa, synt. 11.3.2007
n. Blondi, leijonanharjas, synt. 9.11.2002 k. 28.9.2008
neanna-
Vieras
«
Vastaus #64 :
Toukokuu 07, 2006, 17:31:41 »
mulla on kani nimeltä Nuppu..se on 1 vuotta
Ongelma tässä on se, että se puree ja hyökkäilee..siis meinaan nyt sitä, että kun sitä yrittää ottaa lattialta, niin heti se hyökkää ja puree samalla:( En tajua mikä sille on tullut:( ennen se aina anto ottaa kiltisti lattialta, mutta nyt siitä on tullut ihan mahoton:( sylissä se on todella kiltti ja antaa leikata kynnet:) en sitten tiedä mikä neuvoksi siihen, että se antaisi ottaa lattialta. Tarvitsisin apua:)
tallennettu
-Kani_Fani-
Addikti
Poissa
Sukupuoli:
Niksu.<3
«
Vastaus #65 :
Toukokuu 08, 2006, 15:07:52 »
^^Niin, jokainen kani on erilainen, mutta minä jo ajattelin että kauankohan siinä kestää että meidän kani oppii tottumaan
tallennettu
Parempaa ei löydä.
Enna Anastasia "Enna" - leijonanharjas.
Arella's Dooming Donald "Eetu" - kääpiöluppa.
<3
//
Haaveissa Suurihopea.
//
michel
Vieras
«
Vastaus #66 :
Toukokuu 08, 2006, 19:48:03 »
Sanooka te tosi viisaat mikä auttaisi meijän toooooooooooooosi arkaan Elsaan? Kun olen häkin ulkopuolella, niin se on ilonen,mutta kun sen ottaa syliin, nii se on ihan kauhuissaan tai on vihanen.Toinen on että sitä ei saa syliin
. Aino on tosi inhottava sylissä kun se koko ajan räpiköi pois. mikä auttais tähän hätään?!
tallennettu
Manda
Addikti
Poissa
Sukupuoli:
«
Vastaus #67 :
Toukokuu 08, 2006, 21:44:47 »
^Eikö tässä keskustelussa juuri ole puhuttu siitä?
Jos se ei halua syliin, älä ota väkisin. Totuta se pikkuhiljaa, houkuttele se vaikka herkuilla tulemaan itse syliin!
Minun on nyt pakko sanoa tähän.. Meille kun eilen saapui uusi (aivan ihana) kani, niin se jo tänään vipelsi mun huoneessa vapaana, eikä mitään hajuakaan pelosta tms. Tosin silittää ei vielä anna, kun ei edellisessäkään paikassa silitelty (ei ole tottunut).
Sitten muistelin, kun sain Safiirin.. Se vain kökötti muutamat päivät kopissaan.. Se on edelleen vähä semmonen ujo, kun sillä on varmasti se ihan luonteessa.
Ja Nuppu.. No sekin taisi kuitenkin muutamanpäivää oleskella häkissään, eikä tullut ulos, mutta tämä on semmonen vauhtivallu, ettei ees kerkeä nähdä sitä
Sitäpaitsi se muutamaankin kertaan törmäsi seinään, kun se otti liukkallaa lattialla vauhdit.. Eiku hetkonen, mitenkäs tää tähän aiheeseen liittyy
No kuitenkin se, että muiden kanien kanssa mulla on ollut ongelmia kesyttämisessä, mutta tämän kanssa ei mitään ongelmaa!
«
Viimeksi muokattu: Toukokuu 08, 2006, 21:48:53 kirjoittanut Manda
»
tallennettu
i
♥
nuppu
safiiri
peppiina
tamine
kasperi
hande
jippu
meemeli
nuppu-
Vieras
«
Vastaus #68 :
Toukokuu 20, 2006, 20:33:23 »
Minun leijona naaras on melkoinen arkajalka, on meillä ollut vasta vähän yli kuukauden. Olen huomannut, että mikään
sylikani se valitettavasti ei ole. Silittäminenkään joskus ei sille maistu. Tulee luokse jos huvittaa. Pelokkuudesta se johtuu
ainakin osaksi. Yritys on ollut kyllä kova, vietän kanin kanssa hirmuisesti aikaa ja käsitellyt olen myös.
Kyllä tää tästä, toivotaan
tallennettu
LurPPis_TyTTö
Vieras
«
Vastaus #69 :
Heinäkuu 13, 2006, 12:16:17 »
Meillä on kaksi kania, jotka ovat veljekset. Ne ovat aina olleet yhdessä, enkä yritäkään erottaa niitä ikinä. Kun ne olivat talvella navetassa, en vain käynyt tarpeeksi monta kertaa päivässä niitten luona. Olen pettänyt itseni ja kanini, ja olen valmis ottamaan kaiken takaisin, vaikka siihen menisi koko elinikäni!
tallennettu
mai-X-u
Tulokas
Poissa
Sukupuoli:
Kani on kaveri.
«
Vastaus #70 :
Heinäkuu 14, 2006, 08:59:45 »
Todella hyvin kirjoitettu juttu
samaa keinoa olen itse käyttänyt soveltaen monien eläimien kanssa. Maltti on valttia! Näytin viestiäsi kaverilleni, jolla arkoja kaneja ja hän on hieman luovuttamaisillaan, joten toivon, että hän piristyisi, kun lukee että ei muutkaan hetkessä kaneja kesytä
tallennettu
Moona ja Minni.
Jasunen
Aktiivi
Poissa
Sukupuoli:
Lucky, Coco, Honey, Nicky, Mindy, Candy & Cici
«
Vastaus #71 :
Syyskuu 25, 2006, 09:15:30 »
Mun uusin kani on ollu mul nyt viikonlopun ajan. Ja se on tooosi arka. Siis se tutkii kaiken uteliaasti ja tulee jalkaa nuuhkii ym, mut jos käden laittaa lähelle ni pinkoo pois.
Kerran oon ottanu sen sylii ja siit ei hyvää seurannu ..
tallennettu
.. Meillä ponppii Hermeliiniristeytys Lucky, Leijonanharjas Coco sekä Kääpiöluppa Honey ja perässä viilettää Chihuahuat Nicky & Mindy sekä Viljakäärme Candy ja Talvikko Cici <33
Zorro
Vieras
«
Vastaus #72 :
Lokakuu 08, 2006, 15:33:12 »
-Jessica- sun teksti oli aivan mahtava !!!
Toimii varmasti mun arkajalkoihin!
"Joku todella osaa toimia kanien kanssa"
tallennettu
Herbamare
Vieras
«
Vastaus #73 :
Marraskuu 15, 2006, 09:39:49 »
Meille tuli eilen illalla kaksi hurmuria, kääpiölupan ja hermeliinin risteytys tyttö ja poika. Onneksi olen tässä muutaman viikon ajan lukenut teidän muiden kokemuksia tältä sivustolta. Olisin muuten tehnyt tietämättömyyttäni paljon virheitä ja luottamusta olisi ollut vaikea rakentaa. Nyt tarkkailen kanien elkeitä hyvin tarkasti, erityisesti sitä milloin jokin alkaa niitä arveluttamaan ja milloin ne rentoutuvat. Pikkuhiljaa on alkanut näkyä rentoutumisen merkkejä, vaikka istunkin häkin vieressä. Puhdistavat itseään, retkottavat kyljellään ja syövät. En ole yrittänytkään vielä silittää niitä tai nostaa niitä pois häkistä. Odotan jo innolla sitä, että muutaman päivän päästä lasken ne häkin ympärille rajatulle alueelle jaloittelemaan. Olivat kyllä eilen illalla aivan stressaantuneita. Helpottavaa nähdä, että ne alkavat jo toipua muutosta uuteen kotiin.
Kiitos teille kaikille omista kertomuksistanne!!
Kanit ovat NIIIIIIN ihania otuksia!
tallennettu
Bimmer
Vieras
«
Vastaus #74 :
Tammikuu 08, 2007, 22:18:15 »
Hei, teinkö oikein?
Tänään tuli meille pieni risteytyspoikanen. Laitoin sen häkkiin ja olen antanut olla suht. rauhassa sen. Mitä nyt tietenki ruokaa laittanut jne. Ja käynt aina kävelemässä ja puhumassa. Mutta aina säntää kauhiaa kyytiä mökkiin. Pitäisikö antaa olla kanin tämän ja huomisen ihan rauhassa ja sen jälkeen alkaa totuttamaan sitä minuun? Ja miten saisin kanin lattialle juoksemaan vapaaksi? Eihän sitä pakottaakkaan sieltä voi kun tuskin se antaa syliinkään ottaa. onko vinkkejä?
tallennettu
Sivuja:
1
2
[
3
]
4
5
« edellinen
seuraava »
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
Pupula
=> Käyttäjätiedotteet (mm. PALSTAN SÄÄNNÖT) LUKEKAA!
=> Yleistä
=> Klinikka
=> Pomppula
=> Maailmalla
=> Ruokakuppi
=> Rakentelua
=> Rodut, Värit ja Genetiikka
=> Kanien esittelyt ja kuvat
=> Bunnychat in English
Yleinen